السيسي يهاجم الاخوان بـ"قوة" قلوبهم مريضة ..يا بيحكمو يا بقتلوا "

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

 شدد الرئيس عبدالفتاح السيسي على إرادة الدولة المصرية في محاربة الإرهاب، خلال كلمته في احتفال ذكرى المولد النبوي الشريف الذي تنظمه وزارة الأوقاف، قائلا: "أنا عندي إرادة لا تلين في مواجهتهم؟ طبعًا، من حديد من حديد".

وأضاف السيسي: "بالمناسبة، أنا بواجه في إطار مواجهة لاجل خاطر الدين، كل الدين، لأن اللي بيحصل ده كان له تأثير سلبي كبير جدًا على فكرة الأديان والاعتقاد في الله سبحانه وتعالى، الناس تشككت إيه القيم والأديان اللي تطلع وتقتل في الناس بالطريقة دي، مش ممكن".

وتابع الرئيس المصري : "شوفوا اللي بيحصل كل يوم وانتوا تعرفوا إن انتم في قتال، وفي نضال مستمر وشوفوا كل يوم في حكاية، أنا والله ما اعرف هيقابلوا ربنا بالكدب ده كله إزاي، ده كدب كتير ربنا يكفينا شرهم".

السيسي مهاجما الإخوان: "يا يحكموا يا يقتلوا.. قلوبهم مريضة"
وهاجم الرئيس السيسي، جماعة الإخوان الإرهابية، بسبب استهدافها للشعب المصري بالقتل والتخريب والشائعات.

وقال السيسي: "اوعوا تفتكروا يوم ما قلت في 24 جويلية 2013، الكلمة اللي هي بتاعة الإرهاب وعاوز تفويض، عاوز أقولكم في الوقت كتير من اللي كانوا معانا مستهجنين الدعوة، وتفويض إيه وإرهاب ايه اللي بتقول إننا هنقابله في مصر، وإنك عاوز تفويض تتعامل معاه بعد كده".

وأضاف رئيس الجمهورية: "أصل عندهم المنهج كده يا يحكموا ويقتلوا، فكنا رايحين للحرب ومكنتش هقدر أروح للحرب دي، ولما انتوا عملتوا 30 يونيو مكنتوش تعرفوا إن النتايج هتكون كده، إنهم هيفضلوا ورا منكم ويقاتلوكم بالكلمة والكذب والافتراء، غير السلاح والتخريب والتدمير، النفوس مريضة وقلوبهم مريضة، لا يمكن تكون قلوب سوية وسليمة تؤمن بالله تعمل في الناس كده".

وأخيراً، نتقدم لكم بجزيل الشكر زوار ومتابعي موقع الشرق تايمز، كما نعدكم بتقديم كل ماهو جديد وهام من كافة المصادر الإخبارية الموثوقة، حيث قمنا بنقل ( السيسي يهاجم الاخوان بـ"قوة" قلوبهم مريضة ..يا بيحكمو يا بقتلوا " ) , والمصدر هو المسئول عن صحة الخبر أو عدمه.
المصدر : أخر خبر أولاين

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق